پاکان تهویه مدرن ایران

Air Conditioning New Solutions

پاکان تهویه مدرن ایران

Air Conditioning New Solutions

پاکان تهویه مدرن ایران

Pkتهویه

PKtahvieh


چیلر (Chiller) تراکمی و جذبی

VRV دایکین

VRF MAXA ; GREE ; SUMSUNG

MULTI V

چیلر ماکسا

VRF ماکسا / maxa

موتورخانه و بویلر

داکت daikin

VRF MAXA

Split / داکت اسپلیت / پکیج و رادیاتور

استخر / سونا / جکوزی /

استخر بی انتها / endless pool

موتور خانه سرمایشی و گرمایشی / هوشمند سازی ساختمان bms /

تجهیزات استخر Emaux و...

VRV دایکین

شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۰۵ ب.ظ

ویژگی های سیستم VRV

 
خصوصیات ویژه سیستم VRV III شرکت دایکین ژاپن نسبت به سایر شرکت ها
گرمایش مستمر در حالت Defrost
گرمایش مستمر در حالت oil return
عدم قطع عملکرد دستگاه در هنگام تغییر حالت از سرمایش به گرمایش در حین Heat recovery

گرمایش مستمر در حالت Defrost

VRVIIIدایکین تنها سیستم VRF است که در هنگام defrost کردن نیز تولید گرما (Heating) ادامه می یابد و متوقف نمی شود (حدود 30 % ظرفیت کلی) در این حالت یکی از Heat exchanger ها از گرمای منتقل شده از Heat exchanger دیگری جهت Defrost کردن استفاده می کند.
بنابراین کل سیستم به حالت Cooling نمی رود در این حالت فن های یونیت های داخلی در حالت LL) Low low ) قرار می گیرد.
در VRF دیگر شرکت ها جهت Defrost کردن، سیستم به حالت Cooling می رود و فن یونیت داخلی خاموش می شود. سپس جهت پیش گرمایش کویل یونیت داخلی سیستم Hot start می کند، که این حالت Hot start نیز در VRVIII دایکین وجود ندارد.
مزایای این روش:
-1 افت ظرفیت کمتر در طول Defrost
-2 انجام و پایان سریعتر سیکل Defrost
-3 بازگشت سریعتر به ظرفیت کامل (Full Load)  بعد از پایان Defrost


















گرمایش مستمر در حالت oil return

VRVIII دایکین تنها سیستم VRF است که در هنگام Oil return نیز تولید گرما ادامه می یابد.
(فرآیند Oil return حداقل هر 8 ساعت یکبار اتفاق می افتد)

عدم قطع عملکرد دستگاه در هنگام تغییر حالت از سرمایش به گرمایش در حین Heat recovery

در اکثر سیستم های VRF ، هنگامی که سیستم در حالت Heat recovery مشغول به کار است وقتی یک یا چند یونیت داخلی از حالت سرمایش به گرمایش تغییر حالت بدهد، تمام یونیت هایی که در حالت گرمایش هستند خاموش می شود سپس این یونیت ها از طریق Hot start به حالت گرمایش می روند.
در این حالت، فن یونیت های داخلی ای که قبلاً در حالت گرمایش بوده اند و نیز یونیت هایی که از سرمایش به گرمایش تغییر حالت داده اند خاموش است و فقط فن یونیت هایی که از ابتدا در حالت سرمایش بوده اند روشن است پس از حدود 10 دقیقه فن سایر یونیت هایی روشن می شود و فرآیند تغییر حالت از سرمایش به گرمایش تکمیل می شود اما در VRVIII ، به دلیل Branch selector جدید، سیکل فوق فقط در مورد یونیت هایی که قرار است از سرمایش به گرمایش تغییر حالت بدهنداتفاق می افتد و کل سیستم خاموش نمی گردد و بقیه یونیت ها در حین این سیکل، به کار خود ادامه می دهند، ضمناً کل این فرآیند در حدود 6 دقیقه به طول می انجامد. همچنین در این حالت، صدای تولیدی کمتر از حالت قبل است.





















عملکرد استثنایی سیستتم در بارهای جزیی
متوسط ظرفیت استفاده از سیستم برودتی معمولاً بین 50 الی 60 درصد ظرفیت نامی در اوج مصرف می باشد   که عملکردRV در این محدوده به نحو چشمگیری افزایش می یابد. این میزان در 50 درصد ظرفیت نامی دستگاه معادل 6/ 0 کیلووات برای هر تن برودتی است که COP دستگاه در این شرایط به عدد 5/ 5 می رسد.

گرمایش مستمر در حالت Defrost
متوسط ظرفیت استفاده از سیستم برودتی معمولاً بین 50 الی 60 درصد ظرفیت نامی در اوج مصرف می باشد که عملکرد VRV در این محدوده به نحو چشمگیری افزایش می یابد. این میزان در 50 درصد ظرفیت نامی دستگاه معادل 6/ 0 کیلووات برای هر تن برودتی است که COP دستگاه در این شرایط به عدد 5/ 5 می رسد.


سازگار با محیط زیست

استفاده از مبرد R-410A به عنوان یک مبرد سازگار با محیط زیست که غیر رسمی و غیرقابل اشتعال می باشد​​​​​​

بدون نیاز به آب
عدم نیاز به آب جهت عملیات خنک کاری دستگاه به صرفه جویی درمصرف آب منجر می شود.

فشار استاتیک خارجی بالا
فشار استاتیک خارجی با استفاده از فن های دوگانه DC و گریل های فن که اتلاف  فشار داخلی را کاهش می دهند، 4/ 78 پاسکال بوده و انعطاف پذیری زیادی را برای  طراحی امکان پذیر ساخته است ضمن اینکه امکان نصب دستگاه در فضاهای سرپوشیده و با ارتفاع سقف کم را به وجود می آورد .







صدای دستگاه
صدای دستگاه (حداکثر 60 دسیبل برای یونیت های خارجی و 28 دسیبل برای یونیت های داخلی) شرایط آسایش بخشی را برای استفاده کننده به وجود می آورد.

فضای کم لوله کشی
حذف داکت های بسیار بزرگ برای عبور لوله های قطور رایزرها و عبور تنها 2 لوله با قطرهای 3/ 41 میلی متر قبل از اتصال به دستگاه خارجی

محدوده دمایی عملکرد گسترده
 قابلیت دمای کارکرد تا 46 درجه سانتیگراد و در محیهای سردسیر تا دمای 20 - درجه سانتیگراد صدور صورتحساب جداگانه برای هر واحد
 سیستم VRV میزان برق مصرفی هر واحد را متناسب با استفاده از سیستم تهویه به طور جداگانه محاسبه کرده و در اختیار مسئولین ساختمان قرار می دهد.

کنترل هوشمند
کنترل کامل و همه جانبه بر روی کلیه یونیت های داخلی امکان تنظیم رایط دلخواه را برای هر فضا به طورمستقل و جداگانه فراهم آورده است.






قابلیت تولید گرما و سرما در صورت قطع گاز
با توجه به اینکه سیستم برای تولید برودت و حرارت تنها از انرژی برق ستفاده می کند، لذا در صورت قطع ناگهانی گاز این سیستم می تواند به کار خود ادامه دهد.

نصب و اجرای سریع و آسان
در این سیستمها به علت بهر همندی از خطوط لوله های مسی و ویژگیهایی چون سبکی، انعطاف پذیری، جوشکاری سریع و تمیزی در اجرا و فضای اشغالی کم موجب شده است تا اجرای سیستم تهویه مطبوع ساختمان ر متراژهای زیاد با سرعت بسیاربالا نسبت به کلیه سیستم های تهویه طبوع دیگر انجام پذیرد به طور مثال برای فضای 1500 متر مربع به 5روز زمان نیاز است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۰
مهندس محمد اسماعیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی